Föräldraansvar.

5 10 2009

Hur det kan finnas så mycket föräldrar som inte vet vad deras barn gör är för mig en gåta. Nu kanske det blir skillnad i detta med det nya lagförslaget. Där föräldrar har större ansvar och får ta straffet för deras barns görningar.

Klockrent säger jag. Buhu säger mammorna.

”Men vaddå ska jag behöva sätta GPS på min unge eller?”. Var den första reaktionen som kom. Jag hade inte mage att föreslå att hon kunde ju faktiskt prata med sina barn. Bygga ett förtroende.

Ta ansvar för din jävla unge!! Nu fattas bara ett föräldrakörkort.

/Halldin

Åtgärder

Information

Kommentera

