Canal+ Vs Hockeylänkaren

29 06 2009

En mycket bra sammanfattning går att finna här.

Egentligen behöver jag inte skriva mer. Men jag kom och tänka på en jämförelse…

I staden där jag bor finns många hus/lager/industrier som är ”övergivna”. De är övergivna på det sätt att ingen använder dem. Men någon måste ju äga dem. Dessa hus används som bostäder av hemlösa och tillhåll för knarkande och knullande ungdomar. Då de helt saknar stängsel eller ens dörrar och fönster i vissa fall.

Detta är allmän kunskap bland folket i staden, antagligen även ägaren till huset/marken.

Men står det någon och arresterar folk som gör sig skyldiga till olaga intrång? Arresterar man någon för medhjälp till skadegörelse och/eller olaga intrång när denna har tipsat om att där kan man finna skydd i kylan eller undkomma föräldrarna en stund?

Så ser jag på saken om länkandet. Ja! Länken var ämnad för en person som betalat en summa för att få den. Men jag vet inte… om jag köper en film/bok är det standard att minst två vänner lånar den.

Om han köpt den på PPV och spelat in den på sin HDD-Box och sen visat den för vänner? Eller om han fört över den till skiva?

Det känns just nu som att, vi kan kalladet för nöjes-industrin har en vissa panik och inte vet vad den gör och vill. Det är dock roligt att konstatera att Porrindustrin ligger före Canal+. Det är ju inte riktigt samma summor pengar i den industrin, men kanske att de lärt sig att ta hand om sina pengar då?

 

/Halldin

Åtgärder

Information

Kommentera

