Jag ber om ursäkt.

19 09 2008

Har det börjat blivit lättare att komma undan med att göra fel, så länge man  ber om ursäkt? Finns det människor som tänker: Jag kan göra detta fel, det blir bra sen när jag ber om ursäkt.

Kanske inte mellan dig och mig, men mellan officiella personer. Kändisar, Politiker… kan göra fel och bete sig lite hur som helst, så länge de ber om ursäkt när de är klara.

Eller är det bara jag som börjat uppfatta detta som ett vanligare och vanligare fenomen?

När snorungen slagit sönder rutan och säger förlåt och sen inte förstår varför han ska betala rutan, han har ju sagt förlåt?

Åtgärder

Information

Kommentera

