Pedofilmördaren

23 07 2008

I Sverige är man oskyldig tills motsatsen bevisats i en domstol. Även om man erkänner eller bevisen är obestridliga. Det är vad som kallas Rättskydd. Nu i och med fallet Engla. Har en person dömts långt innan domstolen börja och det är inte första gången tidningar har dömt någon innan rättsystemet gjort det. Är det verkligen det samhälle vi vill ha? Okej att FRA sätter mig i fängelse för att de tror jag är en terrorist? Men att mitt grannskap misshandlar mig för att aftonbladet anser att jag är pedofil?

Kom igen?

(Båda alternativen är helt jävla sjuka, Ja.)

Det är tragiskt till bristningsgränsen när våra tidningar verkar göra allt för att verka som tidningarna i som de framställs i Fienden inom oss. Det blir komiskt enda tills man inser att det är det störsa hotet vi har just nu mot våran demokrati.

Det är inte sverigedemokraterna, det är inte Osama bin Laden. Det är vår älskade press som med sin lösnummersjakt helt åsidosätter allt var vett och reson heter. Tex artikeln som handlade om fall en lokförare körde över en person han trodde var en skyltdocka med uppsåt att döda den eller inte? Vad är det för sorts nyhetsrapportering? Okej att skapa debatt och ifrågasätta saker. Men det ska inte inkräkta på Nyheterna. Nyheterna ska rapporteras sakligt. Sen kan man debattera fall han kanske ville döda skyltdockan som egentligen var en person.

Åtgärder

Information

3 responses

23 07 2008
Jay

En pedofilmördare är väl inte det Mr Eklund är, han är väl en barnamördare, mördare & våldtäktsman.
Har han erkänt är ju motsatsen bevisad, men jag förstår ditt resonemang. Kvällspressen har faktiskt tidigare utpekat oskyldigt folk, och till&med visat deras ansikten (Expressen) Oacceptabelt, men i Eklunds fall bör ingen pardon visas.

24 07 2008
Halldin

Vad han gjort sig skyldig till vet inte jag, jag endast bajsar på hela systemet av att döma enligt lagen oskyldiga människor.

Även om man erkänt, kan man vara oskyldig. Men även om man är bevisad skyldig ska inte tidningar eller annan media agera så som dom gör. Dom är inte Judge Dread.

Någon dag kommer vi få att en oskyldig döms för någon han erkänt och det kommer slå tillbaka något fruktansvärt.

Förövrigt tycker jag det är värdelös att göra så stor skillnad på barn och vuxna. Mord är fel. Inte olika fel beroende vem det händer. Dessutom, har någon varit ute på sistonde? Det är ganska lätt att få lust att tysta de små liven…

24 07 2008
Josef Boberg

Hmmm… 🙂

Kommentera

