Lokförare – Mördare?

23 07 2008

Aftonbladet har återigen lyckats göra sig själva till idioter. Men eftersom det som vi redan konstaterat bor närmare nio miljoner idioter i detta land… så märker ingen det!?

”T-baneföraren trodde att det var en skyltdocka på spåret. Därför struntade han i att stanna – och fortsatte rakt över mannen. – Vi kan inte svara på om han gjort något brottsligt, säger polisen. ”

Okej?

– Så vitt jag förstått hade föraren inget uppsåt att köra på mannen, han trodde ju det var en docka. Samtidigt ignorerade han en person på spåret, men om det är något brottsligt kan varken jag eller mina kollegor svara på, säger Kristina Berglund, stationsbefäl vid Norrmalmspolisen.

Vänta lite nu?

– Ingen av oss här kan komma något som passar, så jag vill inte uttala mig om det.

Ursäkta… är det högskoleutbildning för att bli journalist och polis?

Det är enligt svensk lag olagligt att uppehålla sig i spårområdet! Varför nämner ingen det? Hur i helvete tror ni lokföraren mår när han får veta att det inte var en skyltdocka? När han inser att han kanske kunnat rädda ett liv?

Nej just det, bara mordiska monster som blir lokförare. Hur kunde jag glömma det?

Ska vi börja åtala Lokförare för dråp/mord för att de kör på folk som är på spåret? Skulle någon, någonsin få för sig att göra något liknande mot en pilot? ”Nej man han sikta ju på fallskärmshopparen”, ”Han hade ju inte behövt landa där uteliggaren deckat. mitt på landningsbanan”. Får ju spasmer av hur dum den där artikeln är. För att inte tala om elak!

Varför har man inte pratat med någon som kan något om Järnväg? Nej… Veolias pressjour räknas inte…

Åtgärder

Information

4 responses

24 07 2008
Halldin

Skulle va intressant att se hur mycket skyltdockor det brukar ligga på spåren? Det känns som det är något man inte får för sig utan att kanske ha en grund i tidigare erfarenheter?

9 08 2008
Anna

Så rätt. Jobbar själv som lokförare och blev väldigt upprörd över artikeln.

9 08 2008
Halldin

Tack Anna.

6 12 2008
Joakim

Jag känner en lokförare som skrämmer skiten ur mig iaf 🙂

Men håller med att det var en bra fjantig artikel

Kommentera

