Demokratin är hotat, låt oss lägga ner den.

10 07 2008

Demokratin är hotat av terrorister, sverigedemokrater och galna allians politiker. Vissa vill även mena att USA försöker lägga ner vår demokrati genom att öppna mcdonalds. För mig visar detta två saker.

1. oavsett vilken religion eller politisk inriktning du har. Så måste det finnas en yttre fiende mot din grupp som du kan försvara gruppen mot.

2. oavsett vilken religion eller politiskt inriktning du har. Så ingår du bland de 9 miljoner idioter i detta land som verkar vara totalt ointresserade av att detta land ska fungera. Utan mer bryr sig om petiteser.

För ja, till och med FRA lagen blir en petites när man jämför med att ha en nation som inte fungerar. jag blir inte gärna avlyssnad. jagh ar en förmåga att använda en del ord och även meningar som vilken underrättelsetjänst som helst borde gregla över. Alla fall om jag ska gå på vad jag lärt mig av Bondfilmerna. Men då kommer vi ju till att jag pratat om en del riktigt konstiga saker i många år och trots det har jag inte fått dörren insparkad. Men endå, jag gillar inte att folk tittar över min axel när jag drar mig i snoppen.

Dagens Nyheter I denna artikel påpekas något väldigt viktigt. Att det är folk som inte har en jävla aning om vad de pratar om som pratar. Allt från Tolgfors till random bloggare. Det är bra att alla får säga sitt och att det finsn gott om medium för folk att tycka och tänka. Men det är det som jag så ofta påpekar är felet med vår demokrati. Den bygger på att du tar ansvar över dig själv och dina åsikter. Att du inte bara bajsar en massa ord för att du är (som jag gör nu). Utan för att du VET och har FAKTA. Självklart kan du säga att du ogillar FRA-lagen, men om du inte ens läst den? Om allt du läst är en artikel på 200 ord på Aftonbladet.se? Är det ansvarsfullt att grunda din åsikt, att påverka andra till den åsikten. Utan att ha den byggd på fakta och verklighet?
_
Denna nation är trasig, denna demokrati fungerar inte för folket har övergett några av dess viktigaste grunder: KUNSKAP. Du måste gå på högskola för att bli brandman. Men du kan inte förstå varför regeringen gör si eller så. Du kan inte förstå ens de grundläggande demokratisk och marknadsekonomiska som vårat samhälle bygger på och kallar just de grunderna felaktiga. När det är kunskapen i ditt huvud som är fel.
Vi saknar helikoptrar till en ny estonia katastrof, Vi saknar lagar för att skydda oss mot vanlig, simpel brottslighet, vi saknar åklagar, försvarsmakt och ansvarstagande föräldrar.
_
_
Det är dags att skicka en Felanmälan till konungen. Så han kan ta sitt livgarde och gå mot riksdagen.
Åtgärder

Information

One response

11 07 2008
Andersson

Kungen har inget livgarde längre. Under 70talet tyckte socialdemokraterna att Kungen var ett hot mot demokratin så de tog bort han rättigheter och hans regementen..

Kommentera

