13-åring Torterades av tre.

6 05 2008

I dagens Nerikes Allehanda kan man läsa om hur Tre pojkar 15, 16 och 17 år gamla lurar in en 13 åring i en lägenhet och gör med honom ungefär vad Nordvietnameserna gjorde med Rambo, om nu kommer ihåg den filmen? Som motivation till detta anges att han antingen var skyldig 70kr, eller hade så kallat ”tjallat”.

 13-åringen tvingades ner på en säng och uppmanades att klä av sig, utom kalsongerna. Hans kläder slängdes ut genom fönstret. 13-åringen överöstes sedan med sparkar och slag.
   En av de åtalade hade knogjärn. En annan slog med skärp.
   ”Han hade många skärp och slog två gånger med varje. Sen bytte han”, sa 13-åringen i polisförhöret.
   Hur det gick till när 13-åringens ena arm bröts är inte klarlagt. Kanske en spark, kanske ett slag – men när han lämnade lägenheten hade han en fraktur på underarmen.
   Knäckt näsben, blödningar i ett öga, sår i tinningen och inne i munnen, hudavskrapningar på ryggen, rodnader, svullnader, blödningar och hudmissfärgningar var andra skador. En flicka som var med i lägenheten berättar hur dörren till sovrummet öppnades och att 15-åringen kom ut. Han hade då 13-åringens blod på händer och kläder.
   En stund senare gick hon själv in i sovrummet. Det hon fick se gjorde henne illamående.
   ”Jag var tvungen att gå in på toaletten och spy”, sade hon i polisförhöret.
   På madrassen låg 13-åringen, blodig i ansikte och på händer. Madrassen han låg på var blodig och där var stänk på tapeten.

13 åringen vågade inte berätta för sina Föräldrar, men efter att en Moder hittat en film om händelsen i sin sons mobiltelefon kom händelsen ut.

”Om ni säger något kommer ni också att ligga där inne blodiga” ska 17-åringen ha sagt

Ungefär så här långt har jag ont i magen, jag mår lätt illa och jag skulle nog kunna klämma fram en tår. Det är som taget ur en dålig Maffia film. Det som intresserad mig mest är Varför? Vad fick dem att göra det. Vad fick dem att göra det? Att råka döda någon medans man i vrede sparkar ner han är inget konstigt. Man är arg och det är igentligen ingen planering inblandad. Alla fall inte i jämförelse med detta. Vad fick de lägenheten ifrån?

Det enda som jag kan tänka mig, skulle få mig att göra något liknande är totalt raseri. För min del har dock raseriet gott ur så fort så jag inte ens hunnit med en lättare planering. Raseri, stark ilska raserar våra spärrar. Man kan anta att det är en egenskap andrenaliet har för att vi ska överleva.

Som sagt luktar det lite organiserad brottslighet. Men där de flesta, speciellt föräldrar skulle slå bort det med att ”de lekte maffia”. Så tror inte jag de lekte. Jag själv när jag varit yngre har varit i kontakt med Kumlas ”undre värld”. Det stryker runt minderåriga killar och bevakar sitt territorium. Men framförallt bevakar de sin respekt och med respekt menas som alltid Fruktan. Om du inte visar dem ”respekt” åker du på stryk. Inte stryk som i en snabb slagserie i thorax och mage så du ser ut att falla på knä. Nej utan man gör som i detta fall, man ger extremt mycket våld i förhållande till ”brottet” som tex 13 åringen gjort. Detta är ett underbart sätt att få resultat utanför det angripna objektet. Ingen kommer någonsin tjalla, eller glömma en avbetalning.

Självklart filmade de det hela med en mobilkamera. Det visar att de inte ansåg att de gjorde fel. Att de gjorde något de kanske till och med var stolta över? Varför skulle du vilja ha mer än minnesbilder av en blodig kropp och dina blodiga händer? ALLA som hade denna film på sin mobil ska skickas till Socialen. Bajsporr och Jackass i alla ära, men varför vill du kolla på en sån film?

Självklart kommer inte dessa pojkar som redan var kända och under utredning av polis och sociala myndigheter få något straff. Så är svensk lag, det är enligt min mening en stor brist. Självklart kommer de sociala myndigheterna inte lyckas med att styra om dessa pojkar. Självklart kommer vi se dem i statestiken de kommande 30 åren. Det är så vi gör det i Sverige och det har alltid funkat. Enda tills nu, nu när de börjar bli fler o fler. När far berättar om sin ungdom (som var just för 30 år sen) så är det bara en handfull människor som faller under denna kategori människor. När jag ser tillbaka på min tid som 18 åring får jag det till alla fall två dussin. Min bror som är 18 om två år får det till fyra dussin. Det är inte statistiskt, vetenskapligt, grundligt, men det ger mig ont i magen.

Psykologer säger i kvällspressen att vi måste ge våra barn tydliga gränser och regler, de mår bra av det. Alla hurrar och springer ut i världen för att göra så, men så fort barnet ger ifrån sig den plutande läppen är du enligt samma kvällspress en dålig förälder.

Det som enligt de som kan sin sak, skapar desssa brottslingar är; Hög Fattigdom, Hög Arbetslöshet, Krig. Tänk Braziliens kåkstäder. Har vi detta i Sverige? I Kumla?

Detta kommer bli mycket sämre innan det blir bättre. Det kommer aldrig bli bra igen. Det kommer stagnera. Men aldrig bli bra igen. För detta är ingen fråga som vinner röster vart fjärde år. Speciellt inte det som behövs göra för att få ordning på detta.

Detta land har gott alldelles för lång tid utan ockupation. Vi behöver bli ockuperade, våldtagna, brända, slaktade osv.

Åtgärder

Information

Kommentera

