Din hund Vs Min vän.

16 04 2008

Din hund får obotlig canser och du avlivar den för att den inte ska behöva lida. Det är det humana att göra. Men en människa? En människa får inte på egen begäran bli avlivad. Människan ska hållas vid liv till varje pris.

En människa i min närhet har nu börjat vägra vård och även mat för att han inte längre vill leva. Han har varit sjuk i flera år o tynar sakta bort och han är trött på det. Han vill dö. Men han får inte. De ska pumpa i han så mkt medicin och vård så han blir så bra så de kan köra tillbaka honom till hemmet där han sitter i en rullstol i ett rum, där en människa går förbi 3ggr per dygn.

Det är tur att vi är humana…

(Min ursprungliga plan var att skriva ett långt och konstruktivt inlägg om dödshjälp, men jag orkar inte. Jag blir bara så ledsen.)

Åtgärder

Information

One response

11 09 2008
Thomas Öberg

Och det är så vi handlar vär vi säger att livet är okränkbart. Snacka om kränkbart. Varför inte låta någon hjälpa honom att dö?

Tack för dessa rader.

/Thomas

http://www.respekteraalladjur.blogspot.com/
http://www.respektfullt.blogspot.com/

Kommentera

